Především pro výrobce a dodavatele spisových služeb, protože podle archivního zákona se zakazuje od 1. července 2025 nabízet nebo dodávat veřejnoprávním původcům elektronický systém spisové služby, který nesplňuje požadavky tohoto zákona, vyhlášky podle § 70 odst. 1 a národního standardu a u kterého není splnění těchto požadavků potvrzeno atestem.
Objednatelem atestací může být ale kdokoliv, například i sám veřejnoprávní původce. Ten bude totiž mít od 1. ledna 2027 povinnost využívat pouze atestovanou spisovou službu. Je třeba zdůraznit, že procesem atestace bude procházet daný systém spisové služby obecně, ne každá jeho konkrétní implementace u daného původce.
Veškerá písemná komunikace s Atestačním střediskem probíhá prostřednictvím informačního systému datových schránek do datové schránky Atestačního střediska. Objednatel, který nemá datovou schránku informačního systému datových schránek, bude komunikovat prostřednictvím elektronické pošty na elektronickou adresu podatelny: atestace@agenturacas.gov.cz.
Datová schránka Atestačního střediska: 4htvpem
Objednávku atestace je od 1. července 2023 možné provést pouze na předepsaných formulářích, které je možné stáhnout v sekci Formuláře pro atestace.
Všem zájemcům o atestaci doporučujeme, aby si předem důkladně prostudovali informace v sekcích Důležité dokumenty a odkazy, a také Otázky a odpovědi. Zejména pak materiály: